09:24

Mando Diao lämnade efter sig en orkester som fortfarande piper i mina öron.
Dom lägger av snart hoppas jag.

Här har vi lite tips på föreställningar som är kommande:

Arcade Fire
- Kommer till Stockholm den 23:e Mars. Precis som Jack och Meg White, Romeo och Michele Stodart ett syskonpar som av någon anledning hamnat i samma band.
Det handlar om Win och William Butler. Båda sjunger i Arcade Fire.

I vilket fall, musiken är lite speciell kan inte komma på något band att relatera dem till.
2003 släppte de sin första EP, The Arcade Fire.
2004 kom uppföljaren Funeral som är själva debutalbumet.
Dessutom är de nu aktuella med sitt nya verk Neon Bible som släpps 5:e Mars i Sverige.


Built To Spill
-
Det var min gode vän E.P som upplyste mig detta Amerikanska indie-rockband med låten The Plan.
Built To Spill vill jag däremot påstå låter lite som Modest Mouse trots att både E.P och Tallam är emot liknelsen.
I vilket fall som helst släppte de sitt senaste album 2006 You in reverse.
Inte så mycket mer att säga om dem mer än att det är värt att se.

9:e Maj Malmö
10:e Maj Stockholm
12:e Maj Göteborg

167589-29


Kommentarer
Postat av: L

idag var jag nog väldigt trött på morgonen. och så hände det som inte får hända.. hon, den mest pratglada och irriterade personen jag känner på jorden var med på tåget och.. jag drabbades. hela vägen fick jag höra massa skryt och massa... rent ut sagt skit!

nåväl.
filminpsleningen löste sig efter allt och nu ska jag fika med ola :)

hejdå. pianolåten vr fin och jag ska göra mitt bästa.

2007-02-02 @ 13:31:33
Postat av: linda

vi borde åka på bright eyes! åk inte utan mig!

Postat av: Sara

Du kommer med mig!

2007-02-20 @ 00:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback