Chapter Two (part II)

Då ska vi se, vad har hänt?
Konstiga tankar och ord?

Jag vet inte.
Tänkte börja med en YTTERST viktig sak.

Releasedatum: 2007-03-21.

We were dead before the ship even sank
Just det, Modest Mouse kommande platta är klar, och på väg.

Deras förra studio-produktion var ett stort steg för Isaac Brock och de övriga medlemarna.
Inte för att tala om hypen efter OC.
En av anledningarna varför jag ens kollade på skiten var att Ozy, en kompis ivrigt informerade mig om att Modest Mouse är med i ett avsnitt.
Coolt.

I alla fall.
2007's We were dead before the ship even sank är ett tokstort steg och riktigt bra.
Hör upp på den här listan va.

- (som tidigare nämnt) Johnny Marr har blivit medlem och kommer vara med och turnera med bandet.
- Dessutom har Marr varit delaktig i låtskrivningen tillsammans med Brock.
- Jeremiah Green, Modest Mouse's original-trummis har återvänt.
- James Mercer från the Shins medverkar på hela 3 låtar.

Exakt!
Ni hör ju själv hur jävla bra det låter.
Bästa spår: Missed the boat
Fast jag vet inte, vill inte sätta något "bästa spår".

Riktigt hett tips i alla fall.
Köp den här.

Som jag beskrev efter första lyssningen: "Det här är så bra att man kan gå med trosorna ut-och-in en hel dag utan att märka nåt"

Hah.

167589-40

För övrigt är namnet på albumet sådär roligt, Isaac Brock-roligt. Ordlek.
Ta en titt på deras tidigare albumnamn.

This Is A Long Drive For Someone With Nothing To Think About
The Lonesome Crowded West
Building Nothing Out Of Something

The Moon & Antarctica
Sad Sappy Sucker
Good News For People Who Love Bad News

Riktigt tuffa.


Kommentarer
Postat av: Dennis

Building Nothing Out Of Something, The Moon & Antarctica och Everywhere and His Nasty Parlour Tricks är riktigt fina skivor!

Jag måste lyssna mer på nya för att kommentera än. Men det låter bra än så länge iallafall.

Steam Engenius har satt sig lite i huvudet :p

Postat av: Souljacker

Om jag ska vara ärlig så hoppar jag rätt mycket i alla möjliga olika album och EP:s. Isaac Brock har väldigt roliga tankar, smarta och bra.

Mitt tips är ändå att sitta och läsa låten du lyssnar till.
Svårt att höra ibland ;)

Men som sagt, väldigt rakt på sak, mycket mordernitet med som coca cola mer mera.

Ta bara låten The good times are killing me.
Ta och läs igenom den och lyssna!

Det är ju så gött bara den meningen.

Ta en sista, ta 20 till "en sista".
Så rakt på sak, så rätt! :D

The good times är tiderna då han röker på och är full. Men dom skadar en ;)

2007-02-23 @ 09:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback