Guest List.

Fick en bra kommentar av en bra vän med en bra tanke med en bra skiva.

Postat av: Anton
Det är ingen låttitel men jag tycker Caesars - Youth is wasted on the young är ett utmärkt namn på en skiva

Jag tänkte vi skulle fortsätta på det här med bra album-namn.

Anton - Caesars - Youth is wasted on the young, Oasis - Definitely Maybe
E.P - Timo Räisänen - Lovers are lonely

Modest Mouse - Good news for people who love bad news
Khonnor - Handwriting




Jag skäms nästan lite.
Här har jag nyligen fått tag i Definitely Maybe dubbel-vinyl för en decent penningsumma.
Men det är Anton som hittar det vi alla missar.

Sen tänker jag lägga till en egen åter igen. Det väl utvalda blir Khonnor's - Handwriting.
Nu kanske ni inte tycker att det är så fyndigt. Men Handwriting får det att låta så personligt och det är just vad det är.
Med tanke på att Khonnor helt ensam knåpat ihop skivan hemma med en gitarr, en dator och sena nätter.
Dessutom är han född 1987 så han är en yngling som lyckats bra.
Så, Handwriting it is.

Kommentarer
Postat av: J.

Dude, "Good News For People Who Love Bad News" ska det ju vara! Skärpning!

Postat av: EP

Timo Räisänen - Lovers are lonely håller ju faktiskt;)

2007-02-11 @ 20:35:44
Postat av: Souljacker

Hur kunde jag missa? Förlåt J. Men det är fixat, inget annat du vill adda?
Bloc Party's Silent Alarm?
Eller vad som helst som håller :)

2007-02-12 @ 01:47:01
Postat av: Anonym

Hmm...skulle i så fall vara David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars. Inte så fyndigt kanske, men jävligt grym titel ^^

2007-02-12 @ 09:32:29
Postat av: J.

Hmm...skulle i så fall vara David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars. Inte så fyndigt kanske, men jävligt grym titel ^^

2007-02-12 @ 09:32:50
URL: http://rockfjolla.blogg.se
Postat av: Anton

Nu bråkar jag och slänger in en låtitel istället: Arctic Monkeys - You probably couldn't see for the lights but you were looking straight at me.
Annars känns Oasis - Definitely maybe som en underskattad skivtitel.
Sen kommer vi till omslag, Bob Marley and The Wailers - Catch a fire (Deluxe edition) kolla upp den. fick du mitt sms förresten?

2007-02-12 @ 15:45:34
Postat av: Souljacker

Hej Alla!
@J
Så du ska med bråka med låttitlar! Men jag slänger in den i förra inlägget om titlar istället då :)

@Anton
Hur kunde jag inte tänka på Definitely Maybe! Den är ju genialisk. Arctic Monkeys var fyndig med, jag drar in den med. Och Marley's.
Fick inte ditt Sms, min mobil har krossad display :)
Däremot fick du ett hemligt födelsedagspaket? :D

Jag har två fransmän här och hinner inte skriva mer nu, men vi hörs!

2007-02-13 @ 00:42:48
Postat av: anton

Känslan av att komma hem från jobbet efter att ha slitit i nio timmar och helst av allt bara vill suga gevärspipa och hitta en present i brevlådan är en känsla nån borde skriva en låt om. Tyvärr har jag redan skivan :P goda nyheter för dej som får behålla en schysst picturedisc med ett av sveriges bästa band. Paketöppnandet räddade min måndag. Thanx man. Förresten tänkte jag att vi kunde hooka up en dag snart, söndag kanske? see ya

2007-02-13 @ 15:39:01
Postat av: Anonym

hahaha

2007-02-13 @ 17:45:00
Postat av: Dennis

En låt titel här!

The Thrills - You Can't fool old friends with Limousines

Tänk när jag blir stormrik och känd, flyr landet och bara skiter i er! Men så en vacker dag 26 år senare så kommer jag hem igen och erbjuder er att åka limousine!

Åker ni med?

2007-02-13 @ 19:39:09
URL: http://doyouremember.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback