Swindie.

Det är morgon.
Tid över.

Tänkte bara säga det till er all som inte vet det:
Jag älskar tecknat!

Vi behöver inte gå in på det mer just nu,
men hör på det här.

Teenage Mutant Ninja Turtles har sedan 2003 släppt en helt nygjord serie.
Tydligen har jag missat det här, men nu är jag i full gång med första säsongen.

Utdrag ur avsnitt 3 -
När dom klurat runt i kloakerna ett tag och äntligen kommer fram slänger Michelangelo ur sig:
Where the shell are we?!

Haha!

167589-42


Vi går vidare till ordslakten.

Ordet Frukost Vad är det?

"Ordet fick betydelse från tidigt 1600-tal (i Sverige) då kvinnans uppgift var att ta hand om barn och hem, likaså var måltiden en självklarhet. Varje morgon gjorde frun i huset (även ogifta) i ordning dagens första måltid. "Fru-kost".

"Ordet härstammar från de lågtyska orden "Vro" som i tyska früh tidig och "kost" och lär ha använts redan på 1500-talet med betydelsen "den tidiga kosten".

"Ordet härstammar från det sena 1400-talet då frukt på något sätt ingick i dagens första måltid".

Haha!
1 av alternativen är rätt, eller fel?
Eller är det bara ett som är rätt?
Vilket? Pffff.... du kollade upp det....


Kommentarer
Postat av: emma

linus, du är så efter! jag har sett Teenage Mutant Ninja Turtles tusen gånger hemma hos er! =?

Postat av: Souljacker

Emma, jag har sett det miljontals-triljoner gånger som liten. Och hade dessutom nästan alla gubbar som leksaker. PLUSS TURTLESBILEN! Så bara slå igen foderluckan vad det gäller turtles.

Har Mvg i turtles-kunskap.

:)

2007-02-27 @ 16:49:55
Postat av: L

jag tycker nog mer om southpark då :) (fast jag har inte gett turtles en chans ännu, så vem vet?)

2007-02-27 @ 22:10:30
Postat av: Dennis

Jag vill fan också se Turtles! Turtles betyder också mycket för mig.

Snart släpps ju nya Turtles filmen också!

2007-02-28 @ 09:52:07
URL: http://doyouremember.blogg.se
Postat av: anton

när det kommer till TMNTkunskap slår ingen mej på fingarna. det vet du linus shut your cookie hole.
/hälsningar från helsingfors

2007-02-28 @ 11:02:04
Postat av: Laursen

23 Mars i USA, 30 Mars i Sverige. 4 Biljetter bokade i Växjö på premiären, Linus du har förtur till en av dom ;)... Och please please, ni pojkar LEKTE Tötles när ni var små, jag VAR Tötles.. Finns 3 Olika "Turtles historier" endast EN är rätt, säg vilken. TMNT out _/

2007-03-07 @ 21:27:22
Postat av: Laursen

23 Mars i USA, 30 Mars i Sverige. 4 Biljetter bokade i Växjö på premiären, Linus du har förtur till en av dom ;)... Och please please, ni pojkar LEKTE Tötles när ni var små, jag VAR Tötles.. Finns 3 Olika "Turtles historier" endast EN är rätt, säg vilken. TMNT out _/

2007-03-07 @ 21:27:30
Postat av: Anonym

JAG ÄR HELT MED VIGGE! Boka till mig med, vi drar den direkt! Vilka mer än du och jag som älskar TÖTELS?!

2007-03-08 @ 18:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback