År 1999/2000

Släpptes Daises of the Galaxy.

167589-5

Spår 2: I like birds

I LIKE BIRDS

I can't look at the rocket launch
the trophy wives of the astronauts
and I won't listen to their words
'cause I like
birds

I don't care for walking downtown
crazy auto-car gonna mow me down
look at all the people like cows in a herd
well, I like
birds

If you're small and on a search
I've got a feeder for you to perch on
I can't stand in line at the store
the mean little people are such a bore
but it's alright if you act like a turd
'cause I like
birds


If you're small and on a search
I've got a feeder for you to perch on



I dagens läge är det "Hype" att värna om miljön.
I alla fall om man heter Al Gore och inte lyckas bli President.
Något måste man ju göra sig känd vid, så klimathotet låg väl till pass.

Men I like birds då?
Det var ju 7 år sedan E skrev det där.

Jaja, en dokumentärfilm är lättare att förstå än en låttext.
Synd att du inte får samma uppmärksamhet E.

Nästa låt; Polonium 210
Väldigt populärt att blarra om på radion, och nyhetsmorgon.

Kommentarer
Postat av: EP

Det är synd ju! ;)

2007-01-18 @ 09:54:04
Postat av: L

"en dokumentärfilm är lättare att förstå än en låttext"

var inte besviken. tänk på att man ägnar år efter år att få till en dokumentär som folk fastnar för och bryr sig om. E:s text är säkert skriven för de mest smarta.

var glad

2007-01-18 @ 17:46:28
Postat av: Tallam

Trevlig blogg, hoppas allt är bra.

Postat av: Souljacker

@ Tallam
Allt är bra min kära vän. När kommer du igen?
Jag och E.P drar till hotstuff 25:e, hakar du på?

@L
Jag är inte besviken. Men det känns som om han vill ha lite uppmärksamhet. Det finns faktiskt en svensk dokomentärfilm som enligt kritikerna ska vara bättre och på Svenska. Göran Persson var statsminister då och beställde enbart in Al Gore filmen till alla Sveriges skolor.
Rövslickeri? Varför inte beställa en som finns på Svenska?
Men vad vet jag...

Jo just det, jag vet! (såklart) hah...
Hörde ett uttalande om varför han valde den.
Anledningen var att elver från hela världen skulle kunna diskutera filmen... (respektera dom tre som kommer göra det)

Nu tog jag upp en hel skitsak på "kommentar" fältet.
Det är fredag, och lite att göra på jobbet.

P.S Vet inte om jag håller med dig om dokumentärfilmerna.
Döp filmen till: "Liv i rymden", "Så byggdes pyramiderna" osv. Eller? :)

2007-01-19 @ 09:33:42
Postat av: Tallam

Kommer hem den 26e igen, kommer nog ut till Bor och stannar där hela helgen :), så vi ses då :)

2007-01-21 @ 21:11:58
Postat av: L

Jag försår vad du menar. Och naturligtvis känns det som rövslickeri. Alla rövslickar hela tiden, så varför inte också Person?

Men det jag menade var att Eels lilla fina låt inte fick plats i kanske så många människors hjärta på grund av att...

1. Då man gör en dokumentär film så gör man den för att nå ut till en så stor massa som möjligt. Därför ägnar man flera år att göra ett verk som ska kunna påverka en sådan massa. Och man gör lilksom Vad som helst för att lyckas. Förstår du?
Så som Spielberg gör film efter film efter film och tjänar tuuusentals miljarder eller vad det är för att han vet vad folket Vill se. Medan vår lilla svenska Roy Andersson kämpar och kämpar i flera år för att få till en scen helt perfekt, och säkert inte har ens en hundradel av den summa som Speilberg har i fickan. Förstår du skillnande?

Roy gör filmen för sin egna skull, för att få till sitt lilla verk på det sättet han vill ha det. Sen att han kanske inte kommer nå ut till lika många människor som Spielberg kanske inte spelar roll. Han har gjort det som gör honom glad (och ett fantastiskt verk). Och Spielberg har gjort precis detsamma, fast han tjänar massa massa pengar (och inte gör världens bästa verk...).

SÅ tänker jag på skillnande mellan en dokumentär och Eels låt. Eels gjorde sin lilla låt som fastnade i en vissa massa hjärtan medan Al Gore gjorde sin dokumentär..som nu stör dig för att den fått mer uppsmärksamhet än låten :)

SEN SÅ ÄR DET EN MILJON GÅNGER LÄTTARE ATT NÅ UT MED BILD+LJUD ÄN BARA LJUD! :) Så det är lite fusk. Och så spelas ju inte Eels så värt mycket på verken NRJ, Radio Mach ELLER MTV! :)



Uuuh. Jag krånglar. Jag är dödstrött och har suttit på buss från klockan två till halv åtta. Jag har inget liv. Jag borde kanske se en dokumentär film om miljön. Eller kanske lyssna på en låt.


HEJDÅ!

2007-01-21 @ 21:16:56
Postat av: ps.

du får jättejättegärna uppdatera din blogg oftare. tack.

2007-01-21 @ 23:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback