Månadens Skivtips

The Shins Wincing the night away
Släpps 29:e Januari i Sverige

167589-11

Wincing the night away skiljer sig lite från deras tidigare album Chutes Too Narrow och Oh, Inverted World.
Det kommande albumet har många likheter från de två tidigare och låter som Shins ska göra.
Men en sak skiljer dem åt, Wincing the night away är rent ut sagt electronized, Vilket inte behöver vara fel.
Kan dock inte på rak arm ens säga om det förekomer ett enda litet spår av electro i Chutes och Inverted...
Men förnyelse kan vara bra, de gamla låtarna blir ju inte ogjorda så det gör ju inget.

Anyway, helt klart ett lyssnevärt album.
Texterna är fortfarande fyllda med  Amerikansk slang vilket gör vissa saker svårt att förstå.
Men det går med lite hjälp.

Jag rekomenderar ändå starkt detta album.
Nu är det hela tre år sedan Shins var i Sverige, det vore väl på tiden att dom tar en runda hit i år.
Däremot var James Mercer här som backup till Sub Pop's Rosie Thomas 2005.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är uppgifter jag fått av lärare som jag ska fullfölja, så kan tyvärr inte ändra på dom även om jag gärna vill. Men tack iaf.

Postat av: Ika i rutan

Åh så bra! Jag är såld på första spåret Sleeping Lesson.

2007-02-02 @ 18:50:22
URL: http://havrefrasmedmjolk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback