Today is a good day

Anna Ternheim's - Today is a good day hör man om och om igen på radion.

Trots att regnet irriterande blåste i mitt ansikte och jobbartimmarna gick allt långsammare kunde jag inte låta bli att nynna med... Today is a good day...
Det här behöver väl inte vara en dålig dag bara för att regnet öser och det är jobbigt att gå upp på morgonen.

Nej inte alls.
Det är ganska mysigt när man väl kommer igång med en chattrande Olle Garp i Morgonpasset.

I vilket fall körde jag soprundan.
Just det, det kanske jag ska berätta...
Sedan 6 månader tillbaka har jag haft tillfällig anställning som fastighets-skötare.
Ganska fritt jobb, passar mig bra.

Tillbaka till soprundan.
Den går till som så att man tar med sig allt skräp som inte kan slängas i soprummet, exempelvis gamla tavlor, bord, stolar, dammsugare, tv-aparater också vidare.
Det finns två sätt att genomföra soprundan:

1. Att surt, muttrande slänga upp skiten i skopan på den lilla traktorn och sen köra vidare.

eller...

2. Att göra det hela lite roligare.
Vilket jag gjorde idag när jag såg två saker som skulle slängas framför mig.
En gammal lampa jämte ett rackligt bord.
Lampskärmen passade perfekt som en kinesisk stråhatt. Eller som jag kallade den: Ninja-hatten.
Bordet var för stort för skopan och skulle självklart elemineras!

Med Ninja-hatten och min hemmagjorda karate gick bordet i två delar.

Det här är ett gott exempel på "Det är vad man gör det till" principen.



Dåliga dagar kan bara bli bättre

Anna Ternheim

 

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Anna T är en tjej som vi gillar alla dagar=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback