Vad hände?

Rockbjörnen 2006 - alla vinnare

Årets svenska Nykomling
Sebastian Karlsson

Årets svenska Manliga Artist
Lars Winnerbäck

Årets svenska Kvinnliga Artist
Lisa Miskovsky

Årets svenska Grupp
BWO

Årets svenska Låt
7milakliv – Martin Stenmarck

Årets svenska Album
Changes – Lisa Miskovsky

Årets utländska Artist
Justin Timberlake

Årets utländska Grupp
Red Hot Chili Peppers

Årets utländska Låt
Crazy – Gnarls Barkley

Årets utländska Album
Pink – I´m Not Dead



Jag brukar inte bli speciellt upprörd på alla dessa galor, nomineringar, utdelanden av priser också vidare.
Men årets Rockbjörnen blev bara för mycket.

Det stör mig inte att Pink, Justin Timberlake, Lars Winnerbäck med mera var nominerade.
De är ändå erkända artister som slitit mer eller mindre för att göra något vi kallar musik.

Men sen kommer chocken...
Hela fyra nomineringar till Ola.

Idol Ola!

Det är rent ut sagt pinsamt.

Vad är det som händer?
Vad gör han där ens?
Jag blir så jävla irriterad på sånt här.
Är Rockbjörnen numera för fjortonåriga tjejer?

Han har inte gjort ett skit förutom att se snygg ut och lipa lite i TV.
Tydligen räcker det till nomineringar i hela fyra kategorier i Rockbjörnen.
Som tur väl var vann han inte en enda vilket var lite tröstande...

Skäms
Sverige, skäms...

Till nästa år uppmanar jag er att tänka till innan ni röstar.
Är inte artisterna som kämpar och sliter värda lite mer uppmärksamhet och respekt om man får kallade så.


Vad kommer hända nästa år?
Årets svenska Nykomling
 Bonde-Söker-Fru- Per Martin

Årets svenska Manliga Artist
 Naken-Janne

Är det så här det ska sluta?



167589-3







Kommentarer
Postat av: David

Naken-Janne bjöd ofta på skönsång i Farmen, det minns jag med all tydlighet... ;-)

2007-01-16 @ 12:04:38
Postat av: L

Haha, hade ingen aning om det här med rockbjörnen, men kära nån vad pinsamt. Jag har aldrig direkt glott på idol sådär mer än i början och på slutet och har faktskt inte så mycket koll på den där Ola. Men jag minns min första syn av honom.. Det var på en planch som föreställde hans PATETISKA CD-omslag.

...

Det var som jag sa för någon dag sedan; Det finns verkligen kändisar som förtjänar att vara kändisar, även de kanske inte står mig så varmt om hjärtat. De gör sig bra på något vis. Men så finns det såna där som rent ut sagt borde skjutas. Och Ola är helt klart en av dem.


(för övrigt kan jag inte tro att Sveriga var så... hemska. jag tror mest att det var ett skämt. som när man fick rösta på en kille på vår skola, då vi hade luciaval. alla valde honom, mest för att... ha något kul att se på.. fast iofs. rockbrjönen är kansken något lite mer seriöst... glöm det jag skrivit)

2007-01-16 @ 21:19:19
Postat av: Anonym

http://static.cdon.com/000/440/440564.jpg

2007-01-16 @ 21:24:54
Postat av: Dr. Gnäll

Gör Pink musik? Det måste jag ha missat :O
Det mest upprörande är väl att RHCP fick för bästa utländska grupp, världens mest själlösa band, dom kunde lika gärna ha släppt en platta för allt dom gör låter likadant. helvete..

2007-01-17 @ 22:06:16
Postat av: Souljacker

@Dr.Gnäll
Jag vet inte, dom spelar Pink på P3 så jag antar det. Och angående RHCP så kan jag hålla med. Men det är mildt om man jämför med Manliga artist "Sebastian" och att Ola fick 4 nomineringar.

@L
Visst är det som du säger, vissa förtjänar det men många inte. Och jag stör mig något så enormt på det här fallet. Det med Lucian kan kanske jämföras. Förutom att Ola blev seriöst framröstad av årgång 93-96. Tror jag.

P.S. Ta den där planschen och bränn den... två gånger.

2007-01-18 @ 00:20:06
Postat av: L

*bränner den två gånger och en extra gång för säkerhets skull* (ytterligare ett undantag vad det gäller stjärnorna, så att det inte misstolkas och börjar tros att jag egentligen diggar Ola)

2007-01-18 @ 17:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback