Tough Guy.

Spelrecension.

167589-67

Japp, idag klarade jag ut hela.
Ett nostalgiskt spel från 1995 av Lucasarts.
Det är precis som du tänker Lucas vad? Namnet kommer ifrån George Lucas, herr Star Wars.

167589-72

I vilket fall som helst så är detta ett av "Peka-klicka-pussla-spelen".
Ett riktigt tufft ett.
Det har humor och sarcasm.

167589-68 167589-73

Livslängden är lite kort, det liksom slänger sig in i historian som sen slutar väldigt... hmm... ja, kort.
Den grafiska biten är däremot strålande, vi snackar året då Oasis släpper Definitely Maybe, 1995, så man får ha det i baktanke.

Storyn, hm.
Du är Ben (vet inte om något efternamn uppges ens), ledaren i Polecats (en motorcykelklubb).
Som jag nämnde innan slungas man rakt in i historien och redan efter fem minuiters spelande förstår du vad som ska göras, rädda Corley Motors.
Storyn i sig är ok.
Vem har inte velat vara en sån där riktig bad guy?

167589-69

Ja, du kommer märka.
I alla fall.
Rösterna i spelet måste vi gå in på.
För det första är det ett hårdrocksband som gjort hela soundtracket, vilket ger en viss känsla med tanke på miljön och alla biker gangs. Hah.

167589-72

Rösterna ja.
Riktigt fint gjort som i de flesta "Adventure games" som innehåller prat och ljud.
En stjärna i kanten är dock att Mark Hamill gör en av rösterna. Precis den Hamill ja, Luke Skywalker.

167589-71


Nå, sugna på att lira nu?

Om spelet vore längre hade det fått 10/10.
Det som faller är också styrningen, det är lite lite pussel ibland.

Men jag sätter ändå  8/10
vilket Full Throttle förtjänar.

(Vill någon ha spelet så säg bara till)

Dessutom kan ni kolla på introt till spelet
här.
(Dock med spansk textning, hah),
(8 minuter in i filmen ser man hur det spelas)

Kommentarer
Postat av: Dennis

Ahhh Indiana Jones flashbacks får man av Full Throttle.

Och något att lägga på minnet:
Kluriga Lucas Arts spel, inget för småbarn.

Postat av: Souljacker

Hah. Ja det kan man säga.
Har ju klarat ut Indiana Jones med ;)
Dessutom vänder man på rollen men ändå inte.
I Sam N Max där man är "freelance police".
Riktigt roligt spel det med.. kommer mer om det.
Gött :D

2007-03-20 @ 01:01:08
Postat av: Simon

Släpptes in DM 1994?

2007-03-20 @ 19:47:57
URL: http://yourmagicisworking.blogspot.com
Postat av: EP

Åhh det här kommer jag ihåg att Tordan spelade på sin gamla Pentium 100!
På den tiden hade jag fullt upp med mitt Nintendo 64:D

2007-03-20 @ 20:53:50
Postat av: Souljacker

@Simon
Jag och Simon Dahl bjäbbade om det nån gång... Tror det är 94 i UK. Sen var det 96 nån gång i Sverige eller nåt sånt trams, jag vetifan.
95 i USA uppger nån källa...
Och jag gillar 1995 :)

@E.P
Hah, du ser ju!
Det här spelet visade Janni mig hos mormor när jag var liten liten liten kis.
Så hittade jag tramset och klarade igenom det nyligen.
Vad säger du E.P?
Är du tillräckligt smart för att klara ut det?
Njaaa...
Du "kör över folk" på Mario Kart 64, 64 är en viktig notis - Snes är det äkta ;)

2007-03-21 @ 09:24:20
Postat av: Laursen

Mm, Pentium 100 det var tider, "det är den senaste".. shit va man sparkade på den alltså.. och Linus.. "gillar 95'"? dum i huvet eller? 40 grader i skuggan, och mitt ute på en grön äng jagar 11 vuxna män en boll.. VM Brons 94' behöver jag säga mer.. älskar det året

2007-03-23 @ 21:40:46
Postat av: EP

Nä jag vet fan inte, jag kommer ihåg att vi var vid någon jävla bilskrot och så var det någon hund som vaktade och sen skulle man köra den där magnetsaken och stänga inne hunden i bilen eller vad fan det var.

2007-03-25 @ 15:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback