Tips utan tanke.

Såklart det finns en tanke.
Jag vill tipsa lite snabbt om ett band vid namn The Go! Team.
Det var faktiskt min gamle vän Erik "EP" Peterson som upplyste mig om detta underliga men ändå så bra band.
Jag vet inte om det kom från Jane.
Kom att tänka på det nu... att jag har inte hört av mig till Jane på ett bra tag.
Men som Rebecca Vinterbarn Elg skaldade i fredags, en riktig vän är en sån som finns där utan att höras på över ett år utan någon uppvärmning.
Såklart det är så.
Jag använder min Shins t-shirt flitigt, den jag fick av Jane när jag fyllde 18.
Haha.

Ep, vi måste inhandla något till Jane eller bjuda hit henne.
Hoppas du hade det trevligt på Of Montreal.

Tillbaka till The Go! Team.

image95

Som tidigare nämnt ett ganska speciellt band.
Till att börja med kan jag lite lätt berätta att det är ett UK band. (oväntat att bra musik kommer där ifrån... eller inte)

Det är ganska svårt att sätta en genrer på dem.
Jag menar, två trummisar... Det är ganska unikt.

Utöver de icke-instrumentala låtarna har vi något vi kan kalla Cheer-leader-sång, blandat med någon slags old-school rap.
Men det låter mäktigt på något vis.

Sen vill jag komma fram till det att de så många gånger låter som om låtarna vore gjorda till en superhjälte.
Exakt, superhjälte, action hero, kalla det vad man vill.
Det är en härlig känsla i alla fall.

Just de här superhjälte sounden görs oftast med munspel eller något slags blås.
Eller vafan, alltihop.

image92

För övrigt har dom en låt som låter likt Snobben-introt.

I alla fall, The Go! Team är gänget som gör dom där dagarna då du känner att du vill vara lite starkare än vanligt, lite coolare och lite mer tillspejsad.

Go go go! Do it, become a superhero for a minute!

Är du nu sugen så börja med spåren:
Panther Dash - Superhjälte tema
Bottle Rocket - Cheer-leader rap + action hero
We listen everyday - Action hero blandat med sång

image94
Vill du ha en plats?
Lyssna på The Go! Team

Kommentarer
Postat av: Sara

De är apbra ju!

2007-05-08 @ 16:32:00
Postat av: Jess

Men!! Så himla typiskt, nåväl, det kommer väl fler tillfällen. Då ska vi rocka längst fram, sen bjuder jag på öl efteråt! Jag såg att du inte nämnde PDOL där Linus, illa illa, nog ska du väl iaf fundera på att komma upp till Piteå och härja i juli?
Men så fuskigt! Jag vill också till Roskilde och Accelerator i gbg ju ;) Nåväl, får se om det blir att fara på Oxegen i juli, det vore inte dumt!

Postat av: laursen

Linus framtidsjobb = "Slogan editör på Svensk Tv och Radiotjänst"..."Vill du ha en plats?
Lyssna på The Go! Team" ("Vill du också ha en snigel på ögat? - betala din tv licens")

2007-05-14 @ 15:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback